Самостална изложба „Свети Срби“ Јелене Хинић у Ранчићевој кући

29. новембар 2021.

 

Центар за културу Гроцка
Јелена Хинић - СВЕТИ СРБИ
Галерија Ранчићева кућа / петак 3. децембар у 18ч
 
Самостална изложба „Свети Срби“ реномираног иконописца Јелене Хинић, биће представљена у петак 3. децембра у 18 часова у Ранчићевој кући, знаменитом варошком дому и галерији Центра за културу Гроцка.
Догађај ће свечано отворити др Оливер Томић, историчар уметности.
 
Поставку у Ранчићевој кући сачињавају репродуковани прикази по оригинално изведеним иконама израђеним за велики хорос Храма Светог Саве у Београду, као и ауторске скице и појединчане иконе светитеља.
Сарадници у осликавању икона српских светитеља за Храм Св. Саве у Београду били су Александра Вагнер и Никола Крстић, док је приказе оригиналних икона за изложбу приредио Раде Ковач, фотограф.
 
СНИСХОЂЕЊЕ ХОРОСА ЈЕЛЕНЕ ХИНИЋ
 
У уводној речи каталога, др Оливер Томић, цењени историчар уметности, наводи:
 
- Српски иконопис, који се у другој половини прошлог века постојано враћао својим темељима, у првим деценијама 21. века свакако доживљава свој нови процват. Јелена Хинић већ дуже време се несумњиво налази у самом врху овог вида сакралног сликарства.
Са успехом се огледала на различитим задацима, од индивидуалних, приватних и иновативних житејних икона, преко украшавања читавих олтарских преграда, до извођења декорације на великом хоросу храма Светог Саве на Врачару, подухвату којем је ова изложба и посвећена.
 
Иако је осликавање полијелеја, нарочито таквих размера, за њу била нова врста изазова, ауторка је остала верна свом главном опредељењу – приказивању Срба-светитеља. Њена сугестија да се управо и само они (уз Христа и Богородицу) представе у оквиру ове целине, прихваћена је и добила је благослов благопочивше успомене Његове светости патријарха српског Иринеја. ...
 
Иконе на хоросу храма Светог Саве релативно су видљиве за паству, али су ипак превише удаљене од тла да би се на њима могли уочити бројни иконографски детаљи и савршенство сликарског поступка. Стога, ако је црква место где се састају Небо и Земља, историјско време и вечност, онда је овом приликом Ранчићева кућа и сама постала место својеврсног сусрета. У њој су, посредством репродукција (1:1), иконе Јелене Хинић „сишле“ у сусрет најширој публици, како би могле бити посматране изблиза и натенане у изложбеном простору који одише присношћу и топлином.
 
Јелена Хинић (1972) pођена је у Београду, где живи и ради. Дипломирала је на Академији СПЦ, смер за иконопис (2000), а мастер студије завршила на Факултету примењених уметности Универзитета у Београду, где је тренутно на докторским студијама.
Такође je дипломирала историју уметности на Филозофском факултету Универзитета у Београду.
Члан је УЛУПУДС-а. Иконописом се бави више од двадесет година, и добитница је значајних награда за своја дела. Остварила је шест самосталних изложби и учествовала на бројним колективним изложбама у земљи и иностранству. Уједно се бави и педагошким радом - доцент је на катедри за иконопис Високе школе, Академије СПЦ, за уметности и консервацију.
 
Ауторка је израдила велики број икона за манастире и цркве, такође и многе приватне колекције и знамените личности, као што су председник Републике Србије Александар Вучић, председник Руске Федерације Владимир Путин, британски принц Чарлс од Велса, римски папа Фрања, председник Републике Српске Милорад Додик, председник Руске Академије уметности Зураб Церетељ...
 
Добро дошли!
 
Изложба траје до 20. децембра 2021. године.

 

Повезани садржај

14јануар2022
Јавни позив за street art уметнике и уметнице: Осликајте мурал изузетним женама Србије

Јавни позив за street art уметнике и уметнице: Осликајте мурал изузетним женама Србије

14 јануар 2022

Амбасада Холандије у сарадњи са Центром за Женске студије, Културним центром ГРАД и девет градова у Србији-међу којима је и београдска Општина Гроцка, реализује пројекат.

14јануар2022
РАДИО БЕОГРАД 1: Шетња Грочанском чаршијом

РАДИО БЕОГРАД 1: Шетња Грочанском чаршијом

14 јануар 2022

У енциклопедијама се може прочитати да је чаршија део града, готово увек у самом средишту, који се у том облику и под тим називом највећим делом развио.